شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

آموزش پیرایش مردانه اورجینال

جزتو

+ *از بزرگان و بقيه يکي به من بگه مفهوم و معني غيبت يعني چي؟ ساده وروان *
جزتو
92/5/12
STARE MUSIC
خوردن گوشت برادر مرده خود
به نام خدا . سلام بر همه . ( ما هم بزرگ نيستيم ! ) غيبت يعني در نبود يك مسلمان چيز راستي را در باره او بگوييم كه بدي او به حساب بيايد . ( اگر واقعاً آنچه مي‌گوييم راست باشد مي‌شود * غيبت * و اگر راست نباشد مي‌شود * تهمت * كه از غيبت بدتر است )
جزتو
ممنونم همگي شرکت کنيد تا حرفمو بزنم
توضيح دقيق * غيبت * در كتاب * شرح چهل حديث امام خميني (ره) * آمده . به آنجا مراجعه بفرماييد
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) اي گروهي که تنها با زبان ايمان آورده ايد ولي قلبتان ايمان نياورده است غيبت مسلمانان نکنيد و در عيوب پنهاني شان به جستجو نپردازيد، زيرا کسي که در امور پنهاني برادر ديني خود جستجو کند خداوند اسرار او را ف
امام علي ( عليه السلام ) فرمودند : « الغيبةُ جهدُ العاجز » يعني : *غيبت تلاش انسان ناتوان است . *
جزتو
نيمه سايبري خوب منظورمو فهميدي
جزتو
ببينيد من کاري به کسي ندارم که کي هست و چيکارست اما اومديم آقاي احمدي نژاد راضي نباشه چيکار ميکنيد غيبت شاخ و دم داره والا بخدا نميدونم اگه داره به منم بگيد بابا شما چيکار به مردم داريد ماه رمضونه ها هنوزا
جزتو
حديثي که پيامبرمون گفتن رو گذاشتم بخونيد و خواهشا خودتون گول نزنيد
جزتو
تا جايي که من ميدونم اسم کسي رو که غايبه و بياريد و نباشه و راضي نباشه به اين ميگن غيبت
جزتو
اخبار و اخبار ميگه اينجا پيام رسانه بعدشم من همه فيدا رو خوندم بريد بخونيد که چي نوشتيد
جزتو
خيلي خوبم غيبته
جزتو
حرف پيامبر چي؟ حرف خدا چي؟ حرف قران چي؟
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) کسي که در دنيا گوشـت برادر خود را بخورد و غيبتش را بکند روز قيامت که مي شـود او را پيش کسي که غيبتش را کرده است مي برند و به او مي گويند همان گونه که در دنيا گوشـت او را در حالي که زنده بود خوردي اکنون که مرده است نيز گوشت او را بخور. پس از گوشت مرده او مي خورد و
جزتو
امام حسين (عليه السّلام) قال لرجل إغتاب عنده رجلا: يا هذا كَف عَنِ الغِيبَةِ فَإِنَّها إِدامُ كَلابِ النّارِ. به مردي كه نزد حضرتش غيبت ديگري را مي كرد، فرمود: "اي مرد، دست از غيبت بردار، زيرا غيبت خوراك (نان خورش) سگان جهنم است ".
جزتو
من حديث پيامبرو قبول دارم من خدا رو قبول دارم من قرانو قبول دارم شما چي؟
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) در شـب معراج بر قومي گذشـتم که صورت هاي خود را با ناخن هاي خويش ‍ مي خراشـيدند. از جبرئيل پرسيدم اين ها چه کساني هستند؟ گفت: کساني که پشت سر مردم بدگويي مي کنند و حيثيت و آبروي آنان را از بين مي برند .
جزتو
پس نبايد اينارو بگيد حق نداريد غيبت کنيد و الکي تهمت بزنيد
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) الْمُسْتَمِعُ أَحَدُ الْمُغْتَابَيْنِ کسي که به غيبت گوش فرا دهد يکي از دو غيبت کننده است .
1-13
غيبت يعني كم جرات بودن
جزتو
نيمه سايبري بيا همين جا حرفتو بزن خصوصي کاري ندارم جواب منو بديد
جزتو
نيمه سايبري آخه شما چيکار داريد که اون بنده خدا چه جوري نمازشو خونده آخه به من و شما چه
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) مَنِ اغْتِيبَ عِنْدَهُ أَخُوهُ الْمُؤْمِنُ وَهُوَ يَسْتَطِيعُ نَصْرَهُ فَنَصَرَهُ نَصَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ کسي که نزد او از برادر ديني اش غيبت شـود و در صورت امکان به ياري او برخيزد خداي تعالي در دنيا و آخرت او را ياري خواهد کرد .
جزتو
از همه بنده هاي خدا /به همون خدا و قران قسم ميخورم اگه منظورم شخصي باشه
جزتو
من کاري به کسي ندارم من اينجا عضوم و نبايد اين چيزا رو ببينم رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) کسي که در مجلسي غيبت برادر خود را بشنود و در مقام ردّ آن برآيد و از او دفاع کند خداوند هزار نوع از شرور دنيا و آخرت را از او دور خواهد ساخت .
جزتو
از اين به بعد خواهيد ديد خستمون کرديد
جزتو
از اين به بعد فيد که غيبت باشه تهمت باشه همه بر عليهش بر خاست ميکنم
جزتو
بدتون مياد بريد به خودشون بگيد من از اين کارت بدم مياد چرا ما رو درگير غيبت ميکنيد
جزتو
رسول خدا (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) الْمُسْتَمِعُ أَحَدُ الْمُغْتَابَيْنِ کسي که به غيبت گوش فرا دهد يکي از دو غيبت کننده است . بحار الانوار ج72 ص225 يعني در مجلس غيبت، دو غيبت کننده وجود دارند: گوينده و شنونده که هر دو شريک در گناه غيبت هستند. نتايج جلوگيري ازغيبت کردن
جزتو
من مخلصم خدا هستم
جزتو
منم چاکر خدام
STARE MUSIC
من قربون خدا ميرم وقرآن را رو چشام ميذارم!واميدوارم خدا وند ياري ام دهد
جزتو
رسول اکرم(صلي الله عليه وآله) أَوْحَي اللَّهُ عَزَّ وجَل إِلَي مُوسَي بْنِ عِمْرَان أَنَّ الْمُغْتَابَ إِذَا تَابَ فَهُوَ آخِرُ مَنْ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ وَإِنْ لَمْ يَتُبْ فَهُوَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ النَّار خداوند به موسي بن عمران وحي فرستاد که غيبت کننده اگر توبه کند آخرين کسي است که داخل بهشـت مي شـود، و اگر توبه نکند نخستين فردي است که داخل آتش ‍ مي شود.
جزتو
خوشم مياد خودتون گرفتيد و اعتراف کرديد
جزتو
پيامبر صلى الله عليه و آله: آيا مى دانيد غيبت چيست؟ عرض كردند: خدا و پيامبر او بهتر مى دانند. فرمودند: اين كه از برادرت چيزى بگويى كه دوست ندارد. عرض شد: اگر آنچه مى گويم در برادرم بود چه؟ فرمودند: اگر آنچه مى گويى در او باشد، غيبتش كرده اى و اگر آنچه مى گويى در او نباشد، به او تهمت زده اى.
جزتو
پيامبر صلى الله عليه و آله: مَنِ اغتابَ مُسلِما أَو مُسلِمَةً لَم يَقبَلِ اللّه صَلاتَهُ وَلاصيامَهُ أَربَعينَ يَوما وَلَيلَةً إِلاّ أَن يَغفِرَ لَهُ صاحِبُهُ؛ هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذيرد مگر اين كه غيبت شونده او را ببخشد.
STARE MUSIC
خدا مهربونه...
جزتو
امام صادق عليه السلام: اَلغيبَةُ أَن تَقولَ فى أَخيكَ ما سَتَرَهُ اللّه عَلَيهِ وَأَمَّا المرُ الظّاهِرُ فيهِ مِثلُ الحِدَّةِ وَالعَجَلَةِ فَلا؛ غيبت آن است كه درباره برادرت چيزى بگويى كه خداوند آن را پوشيده نگه داشته است، اما (گفتن) خصلتهاى آشكارى چون تندخويى و شتابزدگى غيبت نيست.
جزتو
پيامبر صلى الله عليه و آله: كَفّارَةُ الاِغتيابِ أَن تَستَغفِرَ لِمَنِ اغتَبتَهُ؛ كفّاره غيبت اين است كه براى شخصى كه از او غيبت كرده اى، آمرزش بطلبى.
جزتو
روز قيامت فردى را مى آورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اش را به او مى دهند، اما حسنات خود را در آن نمى بيند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم! به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطا مى كند و نه فراموش. عمل تو به سبب غيبت كردن از مردم بر باد رفت. سپس مرد ديگرى را مى آورند و كارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسيارى را مشاهده مى كند. عرض
بدي کسي را گفتن و يا حرفي که اگر بشنود بدش ميايد...جالب اينه که مغيب(غيبت شونده) شايد کار مکروه.مباح يا گناه صغيره انجام داده باشد....ولي غيبت کننده قطعا کار حرام و گناه کبيره انجام ميدهد ....
جزتو
@};-
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top