سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزتو

نظر

حالا رنگ جامعه شناسی این سوال رو بیشتر می کنیم، دوست دارم روش فکر کنید و بگید جامعه برای اصلاح خودش باید چه راهی رو پیش بگیره:
تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که برای اصلاح جامعه باید قابلیت های هر شخصی مد نظر قرار بگیره و اون شخص هم برای موفقیت، باید در راستای استعدادش کسب علم و تجربه کنه و همچنین نباید از اینکه استعداش در چیزیه که نمود و شهرت آنچنانی براش نمیاره ناراحت باشه مثلا وقتی کسی در نجاری استعداد داره نباید بگه چون نجاری کار خیلی سطح بالایی نیست من در این راستا فعالیت نکنم و برم کار دیگه ای انجام بدم...
نکته ای که الآن باید توجه بشه اینه که پیشرفت جامعه رو از جهت دینی و دنیایی، نسل آینده تشکیل می دن از این رو جامعه برای اصلاح خودش باید در تربیت نسل آینده عمده ی فعالیت خودش رو بذاره و باید دقت داشته باشه که نسل آینده را به گونه ای تربیت کنه که از جهت عمل و اعتقاد در امور دنیایی و اخروی، تجربه ی کافی رو داشته باشه...
برای رسیدن به این مقصود مشکل این است که تربیت فرزند احتیاج به وقت زیاد و کار دقیق و مستمر داره، صحبت این جاست که در جامعه چه کسی موظف است که این فرزند رو تربیت کنه؟ یا باید کانونی تاسیس بشه برای تربیت که فردی خارج از خانواده تربیت فرزند رو به عهده بگیره یا اینکه فردی از داخل خانواده تربیت رو به عهده بگیره...
طبق آمار هایی که از ناهنجاری ها در جامعه شناسی داده شده بیشترین خلافکاران از کسانی بوند که مشکلی از درون خانواده داشتن لذا تجربه و قواعد جامعه شناسی حکم می کنه که اون فرد مربی از داخل خانواده باشه...
از درون خانواده تنها پدر و مادر صلاحیت تربیت فرزند رو دارن و باید دقت داشت که تربیت رو نمیشه به هر دو نفر داد زیرا دو مدیر در یک مجموعه ایجاد تضاد و اخلال می کنه ( غذا یا شور میشه یا شیرین ) پس باید یک نفر وقت مستمر و ذهن متمرکز خودش رو وقف تربیت فرزندش بکنه و دیگری تنها در حد مشاوره و کمک زیر دستش باشه، حالا بین زن و مرد کدومیک استعداد بیشتری برای تربیت دارند؟
طبق تجربیات نشان داده شده در طول زندگی بشر و همچنین علم روانشناسی، نوع زنان استعداد بیشتری برای تربیت فرزندان دارند...
طبق ای قاعده نکته ای مورد توجه قرار می گیره اونم اینکه اگر یک خانم بخواد تربیت فرزندشو به عهده بگیره باید ذهنش درگیر کارای دیگه نباشه یعنی تمرکز مطالعاتش و تحقیقاتش و وقتش روی تربیت فرزندش باشه علاوه بر اینکه همین گزینش استعدادها نشون می ده که مرد استعدادش در این است که نیاز های خانواده رو برطرف کنه و محیط رو از جهت مالی و .. برای زندگی مهیا کنه، پس یک خانم طبق استعداد هایی که داره دو وظیفه ی مهم به گردنش هست یکی تربیت فرزندان و دومی برطرف کردن نیاز های جسمی و روحی همسر به این معنا که کار هایی دیگر باید به عنوان کارهای جنبی و تفریحی بهش توجه و نگاه بشه...
از طرفی مرد دو وظیفه ی مهم و اساسی داره، یکی ایجاد محیط مناسب از جهت مالی و معنوی برای زندگی و دوم برطرف کردن نیازهای جسمی و روحی همسر... هر کاری غیر این دو باید بهش نگاه جنبی بشه...
خلاصه ی همه ی مطالب و مقدماتی که تا الآن بیان شد این است که اگر می خواهیم از جامعه ای ناهجاری ها و قانون شکنی ها خارج بشه باید شخصی از داخل خانواده وظیفه ی اصلیش تربیت فرزند باشه و با داشتن چنین وظیفه ای نمی تونه کارای دیگه ای انجام بده مثلا انرژی هسته ای بخونه و مشکلات هسته ای کشور و حل کنه یا مهندسی بخونه و ساختمان سازی کنه بلکه در راستای وظیفه ای که در آینده بهش محول میشه مطالعه و تجربه کسب و به چیزهای دیگری که علاقه داره فقط به اندازه ی تفریح و سرگرمی اهمیت بده....
طبق این نظریه زنان نباید مهندسی ، معماری ، انرژی هسته ای، نفت و گاز و .... از رشته هایی که نامربوط هست به وظیفشون رو پیگیری کنند و همچنین زنان نباید جایی به طور تمام وقت ( 7 ساعت ) مشغول به کار بشن و ... از چیزهایی که با اون وظیفشون معارض هست...
یه نکته ای هم که لازم به ذکر است این است که استدلال ما برای جامعه ی سالم کاملا برون دینی بود نه درون دینی...
این نگاهی که الآن بیان شد نگاه قشری از متدینین مسلمان است، محاصن این نظریه رو بالا مفصل مطرح کردم اما ضرر هایی هم داره مهمترین ضررش رو میشه این ذکر کرد که با خارج کردن زنان از رشته های نامربوط به تربیت و ... حجم بزرگی از استعداد ها و عقل ها برای فکر کردن روی مسائل سخته علوم دیگه برداشته میشه، و این پیشرفت یک جامعه رو به عقب می ندازه...
به نظر شما این نظریه چقدر درسته چقدر غلطه...


نظر

دعاى روز سى ام ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.

 

دعاى روز سى ام ماه مبارک رمضان


نظر

l2499_.jpg

لپ تاپم رو روشن کردم و افتادم توی کوچه پس کوچه های اینترنت


چند تا کوچه رو که دور زدم یهو دیدم آژیر آنتی ویروس محترم به صدا در اومد


فهمیدم ویروس گرفته


رفتم و سریع ویروس رو از بین بردم تا به سیستمم آسیبی نرسونه ...
.
.
.
.
کارم که تموم شد به حال خودم خندیدم


البته از اون خنده هایی که شاعر میگه : خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است



با خودم گفتم: کاش اینقدر که هوای لپ تاپت رو داری ، هوای خودتم داشتی



کاش وقتی گناه می کردی و آژیر دلت داد میزد که: خطر ... خطر


گوش کر شده ات می شنید و به داد دلت میرسیدی تا ویروس گناه آلوده اش نکنه


دلم به حال خودم سوخت


تازه فهمیدم خیلی وقته گناه ها ، آنتی ویروس دلم رو هم خفه کردند ...


نمی دونم چی بگم...


اما خوش به حال اونایی که آنتی ویروس دلشون اورجیناله و هر روز با وصل شدن به


خدا آپدیتش میکنن


خوش به حال اونایی که هر شب خودشون رو چک می کنن و اگر گناهی ناخواسته


وارد دلشون شده با آنتی ویروس استغفار نابودش میکنن


امروز آنتی ویروس لپ تاپم بهم درس بزرگی داد


یه آنتی ویروس جدید خریدم به نام " استغفار "


از ته دل گفتم: « استغفرالله ربی و اتوب الیه »

 


فعلا این آنتی ویروس حرفه ای کل ویروسا رو کشته


کاش از این به بعد حواسم به آژیراش باشه تا مثل قبلی ها ....

آنتی ویروس دلتون مستدام و بروز باشه ایشالا


برا ما هم دعا کنین


نظر

دعاى روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.

خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى‌هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

دانلود فایل تصویری

دعاى روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان
 

 


نظر

دعاى روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.

خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله‌ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.


دعاى روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان
 


نظر

دعاى روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.



دعاى روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
 

 


نظر

دعاى روز بیست وششم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده‌اى شنواترین شنوایان.



دعاى روز بیست وششم ماه مبارک رمضان
 

 


نظر

دعاى روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.

خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دل‌هاى پیامبران.


دعاى روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان


دعاى روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا من از تو میخواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه مى‌برم بتو از آنچه تو را بیازارد و از تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمایم اى بخشنده سائلان.



دعاى روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان